måndag 23 mars 2015

Läser

Just nu Läser jag en serie av författaren Diana Gabaldon som handlar om Claire
som vid några speciella stenar i Skottland hamnar 200 år bakåt i tiden!
 
Böckerna är tjocka (drygt 1000 sidor var) och det har blivit 8 i serier hittills uppdelad
på 9 böcker, då den sista blev för många sidor,  och vi saknar bara den sista i serien! 
 
Serien har börjats filmats och heter "Outlander" men jag Läser hellre böckerna
 då man redan målat upp personerna och miljön i sin fantasi! 
(Sett på Youtube trailern men NEJ!) 
 
Gubben har nu lånat på Västerås bibliotek 2 andra med färre sidor som
är ett sidospår till serien och i tiden efter den tredje boken!  
Så mycket att läsa på kort tid nu!
 
182 Läser    (95 av 365)

5 kommentarer:

  1. Oj vilka tjocka böcker och så många, där har du att göra ett tag. :)

    SvaraRadera
  2. Ja där har du att läsa. Låter som en spännande serie men det var tur att du skrev hur många sidor dom är på. Då inser jag att jag inte har det rätta tålamodet att läsa.

    SvaraRadera
  3. Jag läser helst en bok innan jag ser en filmatisering av den.
    Jag har flera stycken böcker av Diana Gabaldon, som jag fått när en vän rensade sitt bibliotek. Men jag har inte läst nån, dom är ju så stora och tunga och jag läser oftast bara i sängen.
    Är böckerna bra?

    SvaraRadera
  4. Spännande :) Tror det blir filmatiseringen för mig. Älskar att läsa, men måste skaffa läsglasögon först :D KRAM!

    SvaraRadera
  5. Det är så härligt med böcker och de får gärna vara en serie och tjocka ;) Har aldrig läst Diana Gabaldon, så tack för tipset!

    SvaraRadera