måndag 14 december 2015

Skål

Så har jag kommit till mitt sista Tema för år 2015
och därmed klarat min Utmaning för detta år!
Som Jul tradition så äter vår familj på Julaftons morgon gemensamt
Julegröt ur en stor Skål!
Med Tomteluvor på och träslev i handen hoppas vi på att hitta
en mandel som är gömd i gröten.
Fast den som hittar mandeln får det svårt för det gäller att önska sej
något samt hålla tyst en hel timme, då sägs det gå i uppfyllelse!
 
259 Skål    (365 av 365)
 
Jag kommer vara med på nästa års Utmaning igen
och ni hittar mej då på
 
Vill önska alla
 God Jul och Gott Nytt År 

7 kommentarer:

  1. Vilken rolig tradition!
    Grattis till målgång! Bra gjort! Hoppas vi ses nästa år igen då även jag har bestämt mig för att vara med. :) Kram och God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Vilken roligt tradition:=) Grattis till målgången. Tack för alla dina fina bilder och det är alltid lika roligt att titta in till dig:=) Jag önskar dig en god jul och ett gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Grattis!!

    Kul att ni delar julgröten på det viset. Gillar skedarna :)

    God Jul fina du!

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig tradition med gröten. Men jag förstå att den där tysta timmen som följer kan vara svår.
    Grattis till att du kom i mål trots att du låg ganska mycket efter ett tag.
    Bra jobbat!
    Får väl se om jag klarar det, ligger i fas just nu, men tror att det blir kris sista biten.
    Men jag testar nog nästa år igen (det blir fjärde året i så fall)
    Kram och God Jul! (hoppas ni hann få köket klart)

    SvaraRadera
  5. Härlig tradition och fin bild på skålen. Grattis till avklarad utmaning!

    SvaraRadera
  6. Grattis till målgång och kul att du fortsätter även nästa år. Jag hinner inte kommentera alla gånger men njuter alltid av dina fina bilder. Kram och Gott Nytt År! Vi ses i nästa års utmaning.

    SvaraRadera
  7. Grattis :D Och tusen tusen tusen tack för ert fina julkort. Vilken överraskning! Jag blev jätteglad :D Jag tittar in här under året förstås, även om jag inte är aktiv själv. Stor kram bästa BatongAmanda!

    SvaraRadera